پریساسادات گلمپریساسادات گلم، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 21 روز سن داره

خاطرات پریسا جون

کنجکاویها و یادگیری کلمات ناپسند دلبرکم

1392/10/6 7:20
676 بازدید
اشتراک گذاری

سلام گلم...

دیشب با خاله فاطی جون رفتیم کمی خرید لوازم ضروری واسه مکه....

اول بابایی رفتن پمپ بنزین،تا بخوان برن اونجا من اومدم مغازه که طناب

بگیرم وقتی پیاده شدم از خاله جون و بابایی پرسیدی:

بنزین رو کجای ماشین میریزنتعجبتعجبتعجب

وقتی شنیدم همچین سوالی کردی با اینکه هوا خیلی خنک و استخون سوز

بود اما بغلت کردم و ماشین رو در حین بنزین زدن بهت نشون دادم و در

مورد دستگاه و شلنگ و باک واست توضیح دادم کلی خوشحال شدیلبخند

اما تو بیمارستان که بودیم تخت کناریت،مدام به بچش میگفت:دیوونهناراحت

شما هم تکرار میکردی هرچند خواستم درستش کنم اما نمشد بهت

میگفتم:پریساجون خانوم میگن"روونه"کلافهاما قبول نکردی...

یه روزم بابایی کنارت بودن داشتن یه حرفی رو چند بار تکرار میکردن تا

سربه سرت بزارن،برگشتی میگی:"میزنم تو دهنت"تعجبتعجبدل شکسته

واییییییییییییی این دیگه از کجا یاد گرفته بودی؟ما اصلأ از این اصطلاح

استفاده نمیکنیم خدایااااااااااااااااااااااا

روز بعد داشتی گریه و بهونه الکی منم بعد از کلییییییییییییییییییییییییی

صبوری ناراحت شدم طوری که هیشکی نفهمه(نمیخوام رو به دیگران بدم

تا بهت بی احترامی کنن)بهت گفتم:میزنم تو دهنت....ای واییییییییییی

این که اصطلاح خودمه که فقط در مورد تو بکار میبرم....حالا فهمیدم شما

از کجا یاد گرفتی....اما فکرش نمی کردم بدونی این کلمه رو کجاها باید

استفاده کنی...

هرچی هم این دو تا اصطلاح زشت رو تکرار میکنی اونم دقیقأ در جای

خودش رو اما خودم رو به کوچه علی چپ میزنم یعنی نمیفهمم چی میگی...

پریشب واسه اولین بار اومدی بهم گفتی"لا لا"...

یه مدتیه هر چی میبینی،با تمام قوا پرت میکنی...نمیدونم باید چطوری باهات

برخورد کنم...تصمیم گرفتم با یه مشاور صحبت کنم تا ببینیم چی میشه...

دوستت دارم عشقم...میبوسمت نازنینم...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان پریسا
6 دی 92 9:57
سلام مرجان جون وقت به خیر. به نظر من بهتر اینه که اصلا روی این مسائله حساسیت نشون ندی. از روی تجربه ایی که دارم خدمتتون میگم. پریسای ما هم گاهی از هر جا... tv یا بچه های فامیل حرفی رو یاد میگیره و چون الان در سن یادگیری و کسب تجربه و امتحان کردن هستن براشون جالبه که اون کلمات رو به کار ببرن حالا یا به جا یا بی جا!!! هر وقت پریسا کلمه ایی رو که نباید بگه، میگه .، اول یه تذکر کوچولو میدم ولی بعد از اون دیگه فراموش میشه یعنی هر بار تکرار بشه فقط یه اخم و این که من از این حرف ناراحت شدم. گاهی پیش میاد با یه کم محلی اون حرف فراموش میشه . میدونید ؟ الان در سنی هستن که این چیزها به خاطرشون نمیمونه و زود فراموش میشه ولی اگر حساسیت نشون بدید یا دیگران بخندن و تشویق بشه مطمئن باشید به خاطرش میمونه و مرتب تکرار میشه .... فقط سعی کنید حساسیت نشون ندید و هر بار تکرار کرد سریع ذهنشو به حرف یا چیز دیگه منحرف کنید. مثلا تا میگه میزنم تو دهنت ... سریع بغلش کنید و بگید من که شما رو خیلی دوست دارم و میریم خونه ی مامان جون و برات خوراکی خوشمزه میخرم و...... خلاصه کم کم اونو فراموش میکنه البته سعی کنید هیچ وقت جلوی روی پریسا در مورد این کلمات با دیگران حرفی نزنید. چون حتی اگر فکر کنید حواسش نیست ، 4 دنگ حواسش به حرفای شماست.
مرجان مامان پريساجون
پاسخ
ممنون عزیزم بابت راهنماییت...
زهره مامان مرسانا
6 دی 92 11:09
سلام خانمی نگران نباشید همین که شما واکنش نشون نمیدی بعد از مدتی یادش میره یا هم اینکه کلمه ای معادل اون بکار ببرید بهتون پیشنهاد میکنم کتاب طرز برخورد با کودک دو ساله رو حتما بخرید خیلی مفیده و هم چنین کتاب مادر کافی نوشته جوفراست . موفق باشی عزیزم
مرجان مامان پريساجون
پاسخ
ممنون لطف کردی خانمی
خاله ملی
19 دی 92 23:30
رسیدن به خیر